Notice: Undefined offset: 5 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
داریوش اسماعیلی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان مجلس دهم » نمایندگان فارس » تعداد بازدید: ٣٠٨٢٤٩
داریوش اسماعیلی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
داریوش اسماعیلی منتخب مردم خرامه، سروستان و کوار از استان فارس در مجلس نهم و دهم شورای اسلامی می باشد.
داریوش اسماعیلی فرزند قنبر متولد 1345 در روستای سجل آباد خرامه فارس در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد. ایشان دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای سجل ­آباد و دوران دبیرستان را در شهر خرامه گذراند. دکتر اسماعیلی در تمام دوران تحصیل خود از دانش­ آموزان ممتاز محسوب می­شد و همواره از لحاظ حسن اخلاق زبانزد خاص و عام بود. نامبرده در سال پیروزی انقلاب دانش ­آموز سال دوم راهنمایی بود و همراه با سایر دانش آموزان و با سرپرستی سردار جاویدالاثر بسیجی حاج سلیمان زارع در راهپیمایی شرکت می­نمود. اسماعیلی در دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان، در تمامی روزهای تعطیل از جمله روزهای پنج­شنبه و جمعه و ایام تابستان به کار اشتغال داشت به طوری که در پایان دبیرستان به عنوان یک استادکار بنّا شناخته می­شد.
اسماعیلی در سال 1360 که تنها 15 سال داشت به عضویت بسیج مستضعفین درآمد و در سالهای 1361 و 1362 به صورت داوطلبانه عازم جبهه ­های نبرد حق علیه باطل گردید. دکتر اسماعیلی در سال 1363 پس از کسب مدرک دیپلم از طریق کنکور سراسری در رشته زمین­شناسی دانشگاه تربیت معلم تهران پذیرفته شد. وی در دوران دانشجویی علاوه بر فعالیت های آموزشی در امور فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز فعال بود و از دانشجویان بسیجی به حساب می­آمد؛ به طوری که در سالهای 65، 66 و 67 به جبهه ­های حق علیه باطل اعزام گردید. وی که از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان و جهاد دانشگاهی محسوب می­شد در سالهای 66 الی 69 با گزینش دانشگاه تربیت مدرس که به خصوص در آن زمان از اهمیت خاصی برخوردار بود، همکاری داشت. نظر به علاقه و ارادت دکتر اسماعیلی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به دنبال فرمان ششم فروردین ماه 1365 حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر رسیدگی ویژه به امور تحصیلی فرزندان شاهد، ایشان به عنوان نماینده بنیاد شهید در ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه تربیت معلم منصوب و سپس به عنوان دبیر ستاد برگزیده شد.
دکتر اسماعیلی در سال 1368 در مقطع کارشناسی ارشد زمین­شناسی(پترولوژی) در دانشگاه تهران پذیرفته و در سال 1371 فارغ­التحصیل گردید. وی در این مقطع تحصیلی عمدتاً بر روی فعالیت­های علمی متمرکز گردید به طوری که موفق شد نتایج پایان ­نامه خود را به صورت مقالات علمی – پژهشی منتشر و در کنفرانس­های علمی - پژوهشی ارائه نماید که در آن زمان کاملاً بی­ نظیر و استثنایی بود. وی در سال 1369 به عنوان کارشناس آموزشی به استخدام قراردادی دانشگاه تهران درآمد و در آزمایشگاه­های زمین­شناسی مشغول به کار گردید و پس از فارغ ­التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمد. علاقه شدید دکتر اسماعیلی به خانواده ­های معظم شهدا موجب گردید تا علی رغم تمرکز وی بر امور علمی و پژوهشی به خدمتگزاری فرزندان معظم شاهد ادامه دهد و بدین ترتیب از طرف رئیس دانشگاه تهران به عنوان سرپرست دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس علوم منصوب گردید. دکتر اسماعیلی ادامه تحصیل در مقطع دکتری را در دستور کار خود قرار داد و با شرکت در کنکور ورودی دانشگاه تربیت مدرس تهران در آن دانشگاه مشغول به تحصیل و در سال 1380 فارغ ­التحصیل گردید. دکتر اسماعیلی در چندین نوبت به عنوان دانشجوی نمونه ایثارگر شناخته و لوح ­تقدیر دریافت نمود.
استاد فرزانه دانشگاه تهران در سال 1377 و هنگامی که دانشجوی دکتری بود در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران مشغول به تدریس گردید و در سال 1381 پس از فارغ ­التحصیلی، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و در سال 1383 در مقطع دکتری را به عهده گرفت. نام دکتر اسماعیلی همواره در پردیس علوم دانشگاه تهران به عنوان یک پژوهشگر ممتاز برسر زبان دانشجویان و اساتید بوده است.
عناوین بخشی از فعالیتهای پژوهشی ایشان به قرار زیر می­باشد:
1- استاد راهنمای 6 رساله دکتری در دانشگاه تهران؛
2- استاد راهنمای 25 پایان­ نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران؛
3- استاد مشاور 15 رساله دکتری و پایان­ نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران؛
4- ارائه بیش از 55 مقاله علمی - پژوهشی در مجلات معتبر علمی - پژوهشی داخلی و بین ­المللی(ISI)؛
5- ارائه بیش از 80 مقاله در کنفرانسهای علمی - پژوهشی در کنفرانسهای داخلی و بین­ المللی؛
6- کسب رتبه دوم در انتشار مقالات علمی - پژوهشی نمایه شده در فهرست نمایه جهان اسلام در بین محققین علوم پایه کشور؛
7- معرفی و کسب جایزه بهترین طرح پژوهشی - کاربردی در دانشگاه تهران در سال 1388.
از سوابق علمی - پژوهشی بسیار ارزنده و بی ­نظیر دکتر اسماعیلی کسب رتبه استاد تمامی دانشگاه تهران(Full professor) در کمتر از 10 سال پس از اخذ مدرک دکتری می باشد به طوری که وی با داشتن 45 سال سن از جوان­ترین استاد تمام­های دانشگاه­های سراسر کشور محسوب می­گردد.
استاد اسماعیلی علی رغم فعالیت­های چشمگیر در امور آموزشی و پژوهشی مشارکت در فعالیت­های اجرایی را نیز از وظایف خود می­دانست و هر کجا که لازم بود برحسب وظیفه و بنا به پیشنهاد مسئولین دانشگاه در این زمینه نیز همکاری می­نمود. بخشی از مسئولیت­های اجرایی استاد فرزانه دانشگاه تهران به شرح زیر می­باشد:
1- مشاور رئیس دانشگاه تهران و مدیر کل کوی دانشگاه تهران از آذر ماه 1388 تا قبل از تشکیل مجلس نهم؛
2- مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران از تیر ماه 1387 تا آذر ماه 1388؛
3- قائم مقام معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران با حفظ مسئولیت در اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر؛
4- معاون آموزشی دانشکده زمین­شناسی دانشگاه تهران سال­های 1387-1386؛
5- مدیر آموزش پردیس علوم دانشگاه تهران؛
6- سرپرست دفتر دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس علوم دانشگاه تهران؛
7- عضو شورای سیاست­گزاری انتشارات دانشگاه تهران؛
8- عضو کمیته جذب و استخدام پردیس علوم دانشگاه تهران؛
9- عضو کمیته هدفمندسازی یارانه­ ها در دانشگاه تهران؛
10- عضو شورای پژوهشی دانشکده زمین­شناسی دانشگاه تهران؛
11- عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده زمین­شناسی دانشگاه تهران؛
12- عضو کمیته تدوین آیین ­نامه تسهیلات اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران؛
13- عضو هیئت تحریریه مجله علمی - پژوهشی Geopersia دانشگاه تهران؛
14- عضو هیئت تحریریه مجله علمی - پژوهشی پترولوژی دانشگاه اصفهان؛
دکتر اسماعیلی بیشترین و ارزشمندترین تجربیات مدیریتی خود را مربوط به زمان مدیریت کوی دانشگاه می­داند. وی که در اوج اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 (یعنی آذر ماه 88) این مسئولیت را پذیرفت و با تدبیر و تدبر کامل موفق به اداره بزرگ­ترین مجتمع خوابگاهی خاورمیانه با بیش از ده هزار دانشجو گردید؛ به طوری که در این مدت بیشترین خدمات فرهنگی رفاهی به دانشجویان ارائه و صمیمی­ترین ارتباط بین دانشجویان و مدیریت برقرار گردید. دکتر اسماعیلی از بین مدیران کل کوی دانشگاه تهران پس از انقلاب اسلامی، بیشترین طول مدت مدیریت را به خود اختصاص داده و نزدیک به دو سال و نیم این مسئولیت سنگین و حساس را بر عهده داشت.
دکتر اسماعیلی در زمان انتخابات مجلس نهم با اصرار اهالی و بزرگان محل پا به عرصه انتخابات نهاد و به فضل الهی توانست به عنوان نماینده سه شهرستان خرامه، سروستان و کوار راهی مجلس نهم شود. ایشان در حال حاضر در کنار امر خطیر نمایندگی، همچنان به تدریس و فعالیت علمی و تحقیقاتی خود در دانشگاه تهران ادامه می­دهند.
برخی از فعالیت­ها و مسئولیت­های دکتر اسماعیلی در مجلس نهم به قرار زیر می­باشد:
1- عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛
2- رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی؛
3- ناظر مجلس شورای اسلامی در شواری عالی معادن از سال 90 تا کنون
4- دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه مجلس شورای اسلامی (این کمیته به پیشنهاد دکتر اسماعیلی تشکیل گردیده است)
5- نائب رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی؛
6- ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس؛
7- عضو شواری مرکزی نظام مهندسی معدن؛
8- رییس هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران
9- عضو هیات تحقیق و تفحص از صنعت فولاد
10- عضو کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور
11- عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس
12- نایب رئیس کمیته امور زیر بنایی و فنی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس
13- عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی
14- عضو شورای مشورتی وزارت صنعت، معدن و تجارت
15- عضو کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح انتزاع وظایف بخش تجارت


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

داریوش اسماعیلی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,